Essent Thuis app / Nsure energielezer

  • Page 1 Copy 2 Gas en stroom
  • Page 1 Copy 2 Realtime stroomverbruik bekijken
  • Page 1 Copy 2 Verwarming op afstand bedienen
  • Page 1 Copy 2 Gegevens bekijken via telefoon of tablet
Website Essent Thuis app Page 1 Of bekijk specificaties
Page 1

Specificaties

Essent Thuis app meet je gas- en stroomverbruik. Je kunt de gegevens bekijken via je telefoon en tablet. Essent Thuis app laat jouw realtime stroomverbruik zien (hoeveel verbruik je op dit moment). Hoe vaak je gasverbruik wordt gemeten, hangt af van jouw gasmeter. In een grafiek kun je jouw energieverbruik per kwartier, uur, dag, week, maand of jaar zien. Elektriciteit kun je ook per seconde, minuut en kwartier zien.

Deze functies heeft Essent Thuis app wel/niet:

  • Stroomverbruik realtime bekijken: ja
  • Gasverbruik realtime bekijken: nee
  • Grafiek met verbruik per kwartier, uur, dag, week, maand of jaar.
  • Elektriciteit ook per seconde en minuut
  • Beeldscherm aan de muur: nee
  • Je verbruik vergelijken met dat van anderen: nee
  • Periodes met elkaar vergelijken: nee
  • Zelf streefverbruik instellen: nee
  • Losse apparaten meten: nee
  • Thermostaatfunctie: ja (in combinatie met slimme thermostaat van Honeywell of Nest)
  • Bespaartips ontvangen: nee

Als je een met slimme thermostaat van Honeywell of Nest hebt, kun je met de Essent Thuis app je verwarming op afstand bedienen.

Als je zonnepanelen met een omvormer van het merk SolarEdge hebt, kun je ook de opbrengst van je zonnepanelen meten.

Onafhankelijk van energiebedrijf

Je kunt de Essent Thuis app bij elke energieleverancier gebruiken. Je kunt als niet-klant van Essent de energielezer bestellen. Je kunt een eigen Thuis app account maken, waarna de energielezer gekoppeld kan worden. Als je overstapt naar een andere energieleverancier, blijven je gegevens behouden.

Essent Thuis app werkt met een klein apparaatje (Nsure-energielezer) dat je met een kabel aansluit op de P1-poort van je slimme meter. Het apparaatje wordt via wifi verbonden met je internetrouter. Na installatie van de app kun je energieverbruik volgen op je smartphone en tablet.

Wat heb je verder nodig?

  • Bij slimme meters die voor 2015 geplaatst zijn, is een losse voeding en stopcontact in de meterkast nodig. De losse voeding kun je gratis bij de Essent Webshop aanvragen.

Zonnepanelen meten

Als je zonnepanelen met een omvormer van het merk SolarEdge hebt, kun je met de De Essent Thuis app ook de opbrengst van je zonnepanelen meten. Je moet daarvoor de SolarEdge API code invoeren in de app. Van andere omvormers kun je opbrengst van je zonnepalen niet apart meten. Dan krijg je geen goed inzicht in het stroomverbruik van je apparaten en de opbrengst van je zonnepanelen. De Essent Thuis App toont wel de teruggeleverde stroom aan het elektriciteitsnet.

Onderdelen Euro's
Basispakket (Nsure-energielezer en aansluitkabels) € 49,-
Abonnement Geen
  • Je verbruiksgegevens worden via internet doorgestuurd naar een server. Je kunt jouw gegevens bekijken via een app op je smartphone.
  • Je ontvangt geen aanbiedingen van andere producten of diensten.
  • Het privacy statement staat in de gebruikersvoorwaarden, die je kunt lezen bij installatie van de app.
  • Met de Essent Thuis app kun je ook meerdere slimme thermostaten en slimme LED lampen bedienen.
  • Een energie budget coach laat zien hoeveel energie je per week, maand en jaar te besteden hebt aan de hand van je termijnbedrag. Zo krijg je een goed beeld of je aan het eind van het jaar moet bijbetalen of geld terug ontvangt. 
  • De Essent Thuis app is geschikt voor alle slimme meters.
  • Je kunt het niet gebruiken met traditionele meters.

Bekijk de introductievideo van de Essent Thuis app

Reviews

Heb je ervaring met dit product? Laat andere weten wat je er van vindt.

Harry de Brouwer

31-10-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Wat bij de beoordeling niet staat is het vernieuwen van de stand. Dit blijft soms vele uren achter. Ook het steeds opnieuw inloggen zorgt voor veel irritatie. Je moet dan steeds weer je energiegegevens bijwerken.

Johan

02-10-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Review Sinds enkele dagen de nSure in gebruik om een beter inzicht in het energieverbruik te krijgen. De installatie verliep -zoals in het andere review ook al opgemerkt- niet vlekkeloos, want ook hier bleek het niet mogelijk om mbv de WPS-functionaliteit, verbinding te maken met de nSure. Na het handmatig invullen van de netwerksleutel wist de nSure wel verbinding te krijgen.

Ree

20-08-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Bij Essent weet de linkerhand niet wat de rechter doet. Als antwoord op een storingsmelding via email kreeg ik het verzoek om alle gegevens van de Nsure op te geven zodat ze konden nagaan waar de storing aan zou liggen. Via Twitter kreeg ik de mededeling dat het een storing bij Essent betrof en dat er aan werd gewerkt. Dit heb ik toen medegedeeld aan Essent als antwoord op de ontvangen mail, daarna opnieuw een mailtje ontvangen (ander persoon) dat ik de gevraagde gegevens niet had opgegeven en dat ze alleen konden helpen als ik deze alsnog opgaf. Toen maar opgegeven met opnieuw de mededeling dat mij via Twitter was gezegd dat de storing bij Essent lag, daarna antwoord (weer andere behandel-dame die mij spontaan van geslacht en naam had veranderd) met de mededeling dat ik met ca. 5 werkdagen antwoord zou krijgen. In middels ruim 2 weken voorbij en nog geen antwoord.

Henk

14-08-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Ik heb de NSURE nu 4 weken, de historische data klopt nog steeds niet. Afwisselend is bij actuele data de stand zeer afwisselen, 1, 3, 15 uur oud, dan plotseling werk het wel, 1 tot 15 seconden. Hij is niet te koppelen aan omnik zonnepanelen. Maar als de panelen 1.8 kWh draaien zou het verbruik op zijn minst op nul moeten blijven staan, maar de meter geeft een afwisselend gebruik van 40 tot 1500 wat aan, terwijl er alleen een radio aan staat.

Nico

07-08-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Installatie was een ramp. Kreeg om te beginnen met twee verschillende e-mailadressen bij het aanmelden geen mail om adres te bevestigen. Uiteindelijk met een gmail adres lukte dat wel, terwijl de andere twee ook verschillende domeinnamen waren waaronder mijn internet provider. Probeerde handmatig op netwerk te zetten, maar zag geen netwerken. Uiteindelijk via WPS toch gelukt. Wat mij erg tegenvalt is dat je niet gewoon de meterstanden af kunt lezen maar dat de Nserve vanaf 0 begint vanaf moment van aansluiten.

StevenS

09-06-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

De installatie verliep vlot binnen 5 min. Ik moest even zoeken waar de WPS knop op mijn wifi router zat maar daarna ging alles vanzelf en zag ik de data in de app. handig om nu in 1 app de Solaredge opwek en teruglevering samen te hebben. Gaaf ook om dit iedere 10 sec te kunnen volgen. Wat ik nog mis is inzicht in wat ik zelf kan doen met besparen, zoals de Toon dat kan met verspilling checker. Voor de prijs krijg je toch wel veel met Essent Thuis. Alle andere oplossingen zijn een stuk duurder en minder compleet, ook vanwege de thermostaatbediening van honeywell die er ook in zit.

Michel van Drongelen

06-06-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

Installatie was een kleine ramp omdat manager nog gekoppeld was aan een andere gebruiker. Ontkoppelen duurde 2 weken vanwege drukte. Dat is best triest. Klantenservice op messenger was wel ideaal en hielpen zover ze konden goed. Nadat hij werkte us t even afwachten en wennen hoe het eruit ziet na enkele weken. Ook vergeet de app wel eens wat m’n termijnbedrag en kWh kosten zijn.

Chris

04-04-2019
  • Overzichtelijkheid
  • Installatiegemak
  • Gebruikersgemak
  • Service
  • Review

De App werkte op mijn oude telefoon na een boel gedoe met de installatie redelijk goed. Tot ik een nieuwe telefoon kreeg zijn nu vanaf 16 maart bezig om het werkend te krijgen de helpdesk is niet van voldoende kennis om je goed te helpen zal eens weer bellen misschien krijg ik iemand aan de telefoon die kennis heeft